Animalia

Propagandayhdistys Animalian ulkomainoskampanja saakin jatkua. Alunperin ulkomainosyhtiö JCDecaux keskeytti kampanjan yhden päivän palautteen perusteella.

JCDecaux pesi käsiänsä pyytämällä Mainonnan eettiseltä neuvostolta lausuntoa kampanjan sopivuudesta ulkomainontaan, eikä tämä lausunnossaan löytänyt mitään mainonnan kansainvälisten perussääntöjen vastaisia:

Mainonnan kansainvälisten perussääntöjen 2 artiklan mukaan mainos ei saa sisältää hyvän tavan vastaista lausumaa tai kuvallista esitystä. Perussääntöjen 4 artiklan 2 kohdan mukaan mainoksessa ei saa ilman perusteltua syytä käyttää hyväksi pelkoa.

Kuvien tarkoituksena on ollut kiinnittää huomiota eläinten kohteluun. Mainonnan eettinen neuvosto toteaa, että kysymyksessä olevat kuvat eivät ole sillä tavoin pelkoa herättäviä, että niiden voitaisiin katsoa olevan ulkomainontaan sopimattomia.

Kuten aikaisemmin totesinkin, että aika kesyjä nuo mainokset ovat vaikka voisivat helposti olla pahempiakin. Saa nähdä kuinka kauan ne tällä kertaa pysyvät seinillä..

Oli miten oli niin Animalia sai paljon ilmaista medianäkyvyyttä.

Leave a Reply

Your email address will not be published.