Juoksukirje II

Koettakaa vielä kysellä ja kannustaa lisää kavereita mukaan, että saat kasaan kunnon hyväkuntoisen joukon. Mitä isompi ryhmä niin sitä parempi tuki myös muiden harjoittelulle. 
 
Itsellä käytän My Asics http://my.asics.fi mukaista juoksuohjelma. Siihen on annettu lenkin ohjeellinen tavoitenopeus. Alla mainittu ensimmäisen hölkän 8:56 min / km on todella hidas – lähes kävelynopeutta. Juoksussa käytetään usein “minuuttia ja sekuntia per yksi kilometri” yksikköä (eikä km/h), koska sitä on helppoa mitata pelkkien “kilometritolppien” ja sekuntikellon tai nollattavan sekundaattorin avulla. Juoksukilpailuissa kilometritolpat on yleensä merkittynä selvästi. Eli nopeus on se aika, jonka käytit yhden kilometrin juoksuun – sekundaattori nollataan kilometrin välein.
 
Ohjelmani tarkentuu edelleen, kun saan jotain todellisia arvoja ohjelman avuksi. Tulen varmaan käyttämään huvikseni Sport Tracker http://www.sports-tracker.com/ ohjelmaa, joka saatavilla lähes kaikille Windows/Android/Apple-puhelimille. Ei kuitenkaan pidä keskittyä näihin apuvälineisiin – varsinkaan juoksun aikana.
 

Leave a Reply

Your email address will not be published.